FANDOM

Walia – frakcja dostępna w grze Medieval 2 total war: królestwa.

Opis Edytuj

Zdecydowany zapobiec wtargnięciu Anglików na terytorium Wali , Liewelyn ap Gruffyd zrzekł się nadanego mu niedawno przez króla Anglii tytułu księcia Walii , zamiast tego ogłaszając się jej królem . Tym wyzywającym czynem Liewelyn obwieścił światu swoje intencje , zaś nad walijsko-angielskią granicą zbierają się chmury otwartej wojny . Siłą Liewelyna jest jego zdolność do zjednoczenia Walijczyków . Angielscy możni doskonale zdają sobie z tego sprawę i niewątpliwe będą starali się jak najszybciej zakończyć życie samozwańczego króla , aby złamać ducha jego poddanych . Ponieważ walijskie wojska składają się głównie z lekkiej piechoty i łuczników , dowódcy będą musieli wykazać się niezwykłym zmysłem taktycznym , by pokonać zbrojny moloch , jakim jest Anglia . Jeśli Liewelynowi powiedzie się zlikwidowania zagrożenia ze strony Anglii powszechne uważa się , że nie zadowoli się tym zwycięstwem i będzie starał się doprowadzić do tego , aby ludność Walii nigdy już nie zagroziła żadna frakcja z Wysp Brytyjskich .

Mocne strony Edytuj

Posiada szereg jednostek zdolnych do walki na wiele sposobów .

Słabe strony Edytuj

Nie posiada ciężkiej piechoty.